woensdag 30 mei 2018

Quilten in de zomer

De tijd is om gevlogen als ik kijk wanneer ik mijn  laatste blog heb geschreven. In de wintermaanden gaan wij vaak op vakantie. Oppassen op de kleinkinderen. Druk bezig met het Quiltersgilde. Het Quiltersgilde bestaat dit jaar 35 jaar en ik mocht de jubileumquilts ontvangen. Dat waren er veel, heel veel. Leuk dat zoveel leden mee hebben gedaan.  Dit is mijn bijdrage. 
Tussen door probeer ik nog tijd te vinden om wat te quilten en dat is aardig gelukt. De Mysterie 2017  van Quiltnieuws heb ik af gemaakt. Dat was heel leuk om te doen. 


Voor de Algemene Tentoonstelling in Deventer heb ik een quilt in gestuurd en ben geselecteerd. Een prachtig evenement van 6 t/m 9 september a.s. in de Grote of Lebuïnuskerk. 

Dus druk met allemaal leuk dingen.

De avonden gebruik ik meest om te haken bij de tv. Onze oudste kleinzoon Lucien is gek op kussen dus bijpassende kussens gehaakt voor bij de gehaakte deken. 


   
Voor de jongste kleinzoon Joshua ga ik ook nog kussens haken voorbij zijn deken. Voor dochterlief Liesbeth staat een gehaakte deken op de planning en zij wil nog heel graag een quilt voor op de bank. Patroon weet ze al maar het uitzoeken van de stofjes moet nog gebeuren. 

Aangezien ik meer met de naaimachine ben gaan quilten heb ik eigenlijk geen quiltwerk om met de hand te doen. Maar werken met de hexagon blijf ik heel leuk vinden. Dus voor de warme zomermaanden, werkje op de hand klaar gelegd. 

 


De meimaand is bijna om en wat een heerlijk weer. Hopelijk wordt de zomer ook zo prachtig. 

Zonnige groetjes
Jannie



1 opmerking:

  1. Dat gaat een drukke zomer worden in de polder! En dan te weten dat de lente nog niet eens voorbij is!
    Leuke handwerkje ook.

    BeantwoordenVerwijderen